vrijdag 14 december 2007

Ode aan mijn ex-liefjes

Ik beken: ik heb nog een soft spot voor enkele ex-liefjes. Alleen maar voor degene die het echt waard waren. En die soft spot wil niet zeggen dat ik nog smachtend naar hen verlang. Neen, ik denk gewoon af en toe met een weemoedige glimlach op mijn lippen terug aan de leuke en spannende momenten die ik met hen doorbracht.

Zo was er bijvoorbeeld A., de Amerikaan die al 3 jaar in België woonde, maar die, zoals het een echte Amerikaan (of Waal of Fransman of Duitser) betaamt geen woord Nederlands sprak (Frans trouwens ook niet). Wonder boven wonder - of toch niet helemaal, want hij was met een Zweedse schone getrouwd - sprak hij wel vloeiend Zweeds, en zelfs accentloos, voor zover ik daarover kon oordelen. En ja, die Zweedse was lang en blond en knap en slank, maar bedroog hem tevens met zijn beste vriend.
Anyway, 'we ended up' in een 'liaison' en aangezien ik toen in Rome woonde, werd dat een behoorlijk internationaal gebeuren. Nog internationaler en nog veel leuker, werd het toen hij verhuisde naar Barcelona, zonder de Zweedse schone! Zij hokte intussen samen met haar / zijn beste (ex-)vriend. En gelukkig had Virgin toen vluchten Rome-Barcelona waar wij gretig gebruik van maakten.
Nu woont hij terug in Florida, mijn beachboy, en is hij getrouwd met een Venezolaanse schone die samen met hem de orkanen het hoofd biedt. Ja ja, hij houdt het internationaal... maar spreekt nog steeds geen woord Spaans... op Gavà en Melocoton na, wat de namen van hun twee katten zijn. Hij heeft ondertussen ook een dochtertje van ongeveer dezelfde leeftijd als Princess M. en we proberen elkaar de loef af te steken met foto's van onze prinsessen. Ik ben blij dat hij gelukkig is; ik ben blij dat hij af en toe nog aan mij denkt; ik ben blij dat we we nog contact hebben.
By the way: de Zweedse schone heette Erica...

Ja ja, die ex-liefjes van me... Ik heb er net een aantal 'teruggevonden' via LinkedIn en allemaal zijn ze getrouwd met kids. Grappig om te horen dat zelfs de meest stoere en onverschillige venten nu stralen als ze over hun wondertjes praten. Fijn te horen dat ze allemaal gelukkig zijn en zo trots op hun kids zijn. Het kan verkeren...

1 opmerking:

Math with Mrs G zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.