zondag 21 oktober 2007

Multitasking

Ik ben aan het strijken. Op zich geen wereldschokkend nieuws. Terwijl ik strijk, telefoneer ik met oma D. en kijk ik naar een eerder opgenomen (lang leve de DVD-recorder!) aflevering van Desperate Housewives. Multitasking is een methode om één processor schijnbaar meerdere taken tegelijkertijd te laten uitvoeren volgens Wikipedia. Hoezo schijnbaar? Mijn strijk is straks gedaan, ik kan weer meepraten met het vrouwenclubje en oma D. weet ook weer wat Princess M. gisteren heeft uitgespookt. Anyway, dat was niet mijn punt.
Multitasking dus: ik strijk terwijl ik telefoneer en tv kijk. Ik doe mijn boodschappen terwijl ik meezing met de songs die door de winkel galmen, in gedachten een nieuw bericht op mijn blog schrijf en me al eens waag aan een heup- of bilshimmy (Do NOT be afraid, ik kijk eerst wel of de kust veilig is!). Ik roer in drie kookpotten tegelijk terwijl ik een stukje uit een tijdschrift lees, het aanrecht schoonveeg en de vaatwasser inlaad. Eten klaar, keuken proper. Multitasking.
Vraagt u zich soms af waarom mannen altijd zo laat moeten werken en vrouwen zo vaak op tijd thuis zijn? Neen, het is geen gebrek aan ambitie! Mannen kunnen gewoon niet multitasken. 'Tuurlijk kunnen wij dat wel!', zegt Mister H. verontwaardigd, "Wij doen de hele dag niets anders!'
Mannen denken bij multitasking aan telefoneren terwijl ze autorijden; de krant lezen terwijl ze op het toilet zitten; broodjes eten terwijl ze vergaderen; praten tijdens een etentje. 'Ja tuurlijk schat, 't is al goed hoor, je bent een fantastische multitasker. Mag ik dan nu even de telefoon zodat ik de babysit kan bellen terwijl ik dit berichtje even afwerk en de was opplooi?'

Geen opmerkingen: