zaterdag 20 oktober 2007

Lekker soepje


Eén ui en een teentje look klein snijden en fruiten in wat olijfolie.
Vier verse soeptomaten, twee worteltjes en een rode paprika in stukjes toevoegen en wat laten stoven. Een halve liter water erbij en aan de kook brengen.
Dan begin ik aan mijn prutswerkje: de velletjes van de tomaten eruit vissen. Ja, ik weet het: dit kan veel makkelijker, maar zo doe ik het nu eenmaal altijd. Ik vierendeel mijn tomaten en vis nadien de velletjes uit de pan. Tja, what can I say? Ik pruts nu eenmaal graag :)
Twee bouillonblokjes erbij en nog (ongeveer) een liter water. Kwartiertje laten koken, vuur uit, half zakje (zo'n 50g) rucola erbij en mixen maar. Resultaat: een zalig gezond tomatensoepje dat lekker romig smaakt door de rucola. Princess M. was er alleszins verzot op! Twee kommetjes soep in een mum van tijd helemaal op zonder protesteren. En dat wil wat zeggen.

1 opmerking:

Anoniem zei

omdat jullie zo'n soep liefhebbers zijn, hier mijn nieuwste succes recept:
http://users.skynet.be/augurskookplek/sp19.htm

heb al een versie gemaakt met courgette en wortel ipv selder en die was ook schitterend !

één tip wil ik iedereen wel geven: begin NIET aan het uithollen van een pompoen !!