zondag 14 oktober 2007

Rucolasoep (receptje uit de Libelle)



Ik heb er nog prei en courgettes aan toegevoegd en slechts 100g rucola gebruikt. Mijn Italiaanse mamma maakte ook regelmatig rucolasoep en het heeft me toch enkele maanden gekost voor ik ze echt lekker vond.

Met 100g rucola proef je de (ietwat bittere) smaak slechts heel subtiel, de courgette geeft het geheel een zeer romig tintje. Heel lekker en gezond! Zelfs Princess M. was ervoor gewonnen.

Oh, en die pancetta heb ik gewoon weggelaten. Een klein beetje aan de lijn en de cholesterol denken, hé.

Trouwens: een restje sla (ook gewone sla) kan je altijd in je soep kwijt. Niet laten meekoken, gewoon op het einde toevoegen en mixen. De soep wordt er lekker fluwelig van en het is nog gezond ook!

2 opmerkingen:

Karin Kustermans zei

Dat klinkt erg lekker!

Mother of a princess zei

Dank je, Karin. Wij zijn hier allemaal grote soepfanaten. Alle mogelijke variaties worden dan ook gretig uitgeprobeerd.