zaterdag 6 oktober 2007

Vandaag gekocht:

Nieuwe Piet Huysentruyt wokrecepten - supersnel en superheerlijk.
Hoewel ik Piet wreed irritant vind op televisie (sorry Piet), zijn de receptjes die hij uitwerkt altijd even verrukkelijk en - groot pluspunt voor mij - snel klaar. Ik ben al benieuwd; heb het boek nog maar snel doorbladerd, maar de Tongreepjes in de wok met sesam en de Mosselen met gember, limoen en kokos klinken alleszins veelbelovend. To be continued.

De Oriëntaalse keuken - Een culinaire reis van Marokko, Tunesië en de andere Noord-Afrikaanse landen tot de Golfstaten en Turkije van B. Lutterbeck en J. Christ.
Oh ja, weer eens een kookboek over hoe je lekkere hummus en kibbeh maakt. Maar ter verdediging haal ik aan dat er over elke keuken en streek ook interessante weetjes geschreven worden. En dan heb ik het nog niet over de mooie foto's van zowel de gerechten als de landschappen en sfeerbeelden.




Hoe word ik een echte foodie? Een lekker dik boekje vol culikennis van Sudie Pigott. Leuke weetjes en spreuken over eten. Geniet alvast mee van deze van Molière: "Het is goed voedsel, niet goede woorden, die mij in leven houdt".

Twee pockets van Isabel Allende: Paula en Eva Luna. Paula had ik wel in het Engels en ook Eva Luna heb ik vroeger al gelezen, maar zeg nu zelf: vijf euro voor een meesterwerk, dat laat je toch niet liggen?!


Kleine Huppel Krijgt Een Prik van Aline De Pétigny. Princess M is dol op Huppeltje en aangezien ze deze week zelf bloed moest laten afnemen en het hele ziekenhuis bij elkaar gebruld heeft, gaan we de schrik wat beperken voor de volgende keer.

Geen opmerkingen: