zondag 20 januari 2008

Het stokje

Hallo hallo, ik heb eindelijk ontdekt wie die oude bekende was.
Ik heb dus de eer en het genoegen een stokje te ontvangen van Karin, schrijfster van mijn favoriete blog, dochter van mijn favoriete leraar ooit.

'Een stokje? Wasda?', vraagt u zich wellicht af. Wel, een stokje is de nieuwe kettingbrief, u weet wel.

Het stokje dus: Laat het voorbije jaar zich in drietjes vatten? We zullen eens proberen.

3 bands en/of artiesten die ik dit jaar heb leren kennen?

Wel, ik heb Yevgueni leren kennen en het was meteen raak. Ik kreeg het gevoel terug dat ik had als ik naar de Kleinkunst-cd's luisterde. Een heel goed gevoel dus!!!

Ook Norah Jones heb ik pas echt leren kennen in 2007. Ja, ik weet het, foei foei foei!

En dan als derde zou ik Röyksopp kunnen noemen. Ik had hen al eens ooit gezien in een voorprogramma van Moby, maar ben toen vol afgrijnzen naar buiten gelopen omdat al mijn zintuigen pijn deden van hun elektronische experimenten. Maar vorig jaar hadden ze een wondermooi nummer: 'What else is there'. Ik luisterde, genoot en dacht: 'Who are you and what have you done with Röyksopp?'

3 dingen die ik heb meegemaakt, gehoord,… en die me altijd zullen bijblijven?

De scheiding van een vriendin en het feit dat haar dochtertje dit moet meemaken, bezorgt me regelmatig de tranen in de ogen.

Het weerzien met mijn liefste jeugvriendin.

Het allereerste schoolfeest: tot onze grote verbazing ontpopt Princess M. zich tot een waar podiumbeest en dit ondanks haar grote verlegenheid in het bijzijn van vreemden.

3(vreselijke) blunders die ik sinds dit jaar op mijn naam heb staan?

Dat valt al bij al nog mee:

De sleutel een paar keer op de voordeur laten steken mét de sleutels van Mister H. zijn splinternieuwe wagen die natuurlijk pal voor de deur stond... voor het grijpen dus :)

Twee keer tegen de auto voor me gebotst (héél lichtjes) bij het parkeren. En natuurlijk zat er beide keren iemand in de wagen die het nodig vond om me uit te schelden voor de hele straat. (Lang leve Tienen en zijn fijnbesnaarde inwoners!)

In het verkeerde restaurant opgedaagd. Een vriendin zat aan de andere kant van Leuven in het juiste restaurant te wachten terwijl ik in het verkeerde drie tafeltjes uitprobeerde (binnen, buiten, oh neen, toch maar binnen, maar dan wel niet te dicht bij de deur), de olijfjes en wat brood opat, ineens besefte dat Touareg niet Koutoubiya is, hals over kop naar buiten rende met een rood hoofd (na mijn verontschuldigen aangeboden te hebben aan het personeel) en buiten adem aankwam in het juiste restaurant.

3 dingen die me héél stiekem ongelofelijk trots maakten?

Niet stiekem, maar gewoon open en bloot:

Princess M. en alles waar zij voor staat.

Mezelf omwille van het feit dat ik mijn eigen zaakje heb opgestart en dit niet na twee dagen beu was.

En nog maar eens Princess M. omdat ze zo ongelofelijk -alle clichés bevestigend - uniek is.

3 mensen die ik hiermee graag wil lastigvallen?

Aha, joepie:

Een andere gefrustreerde mama die ikzelf liever omschrijf als superwoman

Een mama met een behoorlijk vol huis

Een gekke, overzeese mama

2 opmerkingen:

Math with Mrs G zei

En hoe werkt dat stokje nu? Moet ik dit invullen en doorgeven?

Mother of a princess zei

Your guess is as good as mine :)