dinsdag 17 juni 2008

Hekel

Ik moet het eens kwijt: ik begin een serieuze mensenhaatster te worden. De laatste tijd valt het me meer en meer op hoeveel egoïstische en bekakte mensen er op deze planeet rondlopen. Zoveel mensen die er plezier in scheppen om andere mensen de grond in te boren of gewoon een slecht gevoel te geven. Mensen die voornamelijk te onpas opscheppen over salaris, gekochte kledij, auto's, vakanties, enzovoort. Bweik, ik kots ervan. Bovendien zijn het dan nog de meest onbeschofte, gierige en ongastvrije mensen.
Pas op, ik consumeer ook meer dan mij lief is en koop ook te veel en veel te dure schoenen of handtassen, maar ik loop daar niet mee te koop. (En moest ik dat per ongeluk toch doen: geef me dan ne sjot onder mijn kont!) Ik koop wat ik mooi vind; of dat nu duur of goedkoop is, label of geen label, Wibra of Chine, nieuwe collectie of die van drie jaar geleden... I don't care. Ik ben geen meelopertje zonder eigen smaak of mening; ik volg de mode niet slaafs.
Maar al wie bij mij thuis komt, krijgt wél een drankje aangeboden, veel meer dan één zelfs! En ik geef ook graag cadeautjes zonder daarbij na te denken over het bedrag van het vorige cadeautje dat ik van die persoon gekregen heb. En ik ben niet te beroerd om een tournee te betalen op café (voor zover ik ooit nog op café kom, maar allé, 't is het gedacht dat telt).
Aaaarghhhh, ik haat mensen die denken dat ze beter zijn dan anderen. Mister H. moet elke dag voor zo'n blaaskaak werken; hij krijgt van mij een dikke pluim dat hij het al een tijdje volhoudt. Ik zou die gast allang een peer op zijn smoel verkocht hebben. Hij 'stoeft' zelfs over de auto's die zijn vrienden hebben... How pathetic is that?!!!
Het jammere van de zaak is dat ik zoveel van die mensen ken... Pfffff... en ik heb er genoeg van.
Dus: mijn goede voornemen ('t moet niet altijd met Nieuwjaar zijn dat er goede voornemens gemaakt worden): vanaf gisteren besteed ik - in mijn vrije tijd - alleen nog tijd en energie aan de mensen die het waard zijn; aan de mensen die ik leuk vind; aan mensen die een hart hebben en klaar staan voor anderen; aan mensen die niet teren op uiterlijke schijn, maar die innerlijk ook inhoud hebben.
En bij deze een dikke pluim aan vriendinneke S. die haar zieke buurvrouw soep gaat brengen en altijd klaar staat om mensen te helpen.

Oef, het moest er precies eens uit... :)

7 opmerkingen:

Emmy zei

Ocharme Ilse seg...Is eigenlijk maar een vies gevoel...Moest ik kunnen ik schrijf hier een heel artikel over uw onderwerp, maar ik wil uwe site niet over belasten....Ik heb tegenwoordig een hekel aan een vriendin! Erg hoor, tzal wel aan mij liggen....Spijtig dat ge zo ver woont of ge mocht bij mij enen (lees twee, drie vier tot ge zat zijt)komen drinken. Alleen hebben wij niet altijd bier in huis (grote fout van ons) maar wel jenevers, af en toe een fles wijn, cola, limonade, safari...en water allei kies maar....

Ik hoop dat ik je evnetjes van je BAH-gevoel kon afhelpen

Mother of a princess zei

Lief van je! Inderdaad jammer dat je zover woont.
Ik denk ook vaak dat het aan mij ligt, maar als ik dan zie hoe egoïstisch sommigen bezig zijn en hoe sommigen echt iemand anders niet leuks gunnen.... pffff...
Maar allé, gelukkig zijn er ook nog lieve mensen die wél inzitten met anderen.
Een dikke knuffel xxx

Anoniem zei

Heyyy,
Ik die na lange tijd nog eens op uw blog kom en wat wil het toeval? Je schrijft over een onderwerp waar ik vorige nacht van wakker gelegen heb! Ik wist dat ik moest komen kijken! :-) Dat soort mensen komt mij stilaan mijn strot uit! Enfin, het vehaal is te lang om hier neer te schrijven maar je krijgt het later nog wel in geuren en kleuren ! Dikke kus en knuffel !!

Anoniem zei

Heyyy,
Ik die na lange tijd nog eens op uw blog kom en wat wil het toeval? Je schrijft over een onderwerp waar ik vorige nacht van wakker gelegen heb! Ik wist dat ik moest komen kijken! :-) Dat soort mensen komt mij stilaan mijn strot uit! Enfin, het vehaal is te lang om hier neer te schrijven maar je krijgt het later nog wel in geuren en kleuren ! Dikke kus en knuffel !!

Anoniem zei

Gelukkig zijn er nog veel fijne mensen ook. Die opscheppers laat die gewoon links liggen.

zapnimf zei

Ojee!
Ben ik toch niet just begonnen aan een stoefsessie over mijn voorbije vakantie zeker op mijn blog?
Enne, psst, mijn gebuur heeft een viper! ;-)

Mother of a princess zei

Petra: ik ben al benieuwd naar je verhaal!

Veerle: groot gelijk en ik ga (proberen) om jouw goede raad op te volgen.

Zapnimf: 'k zal uwe blog eens gaan saboteren, gij se stoefster ;)
Wasda ne Viper? Zone duurdere Roomba? :)