woensdag 19 maart 2008

Trots...

op mezelf! Eindelijk ben ik terug op het gewicht van voor mijn zwangerschap! En neen dames, ik ben niet zo één van die onuitstaanbare wichten die amper vijf dagen na de bevalling weer in hun skinny jeans kunnen. De oorzaak van mijn kilootjes teveel wordt binnenkort vier jaar.
Vier jaar ben ik dus te dik geweest (eigenlijk bijna vijf, want dat extra gewicht van 24kg tijdens de zwangerschap was ook niet bepaald een lolletje), heb ik me slecht in mijn vel gevoeld, heb ik aan emo-eten gedaan en niet aan sport (ah neen, want om te sporten moet ik me eerst goed in mijn vel voelen, anders begin ik er niet aan).
Ik had wel een paar minieme WW-pogingen gedaan en dat hielp wel een beetje, maar het ging me allemaal te traag en lekker eten kan toch zo lekker zijn. En dan spreek ik nog niet van 'den drank'... Geloof me: 'den drank' is wel degelijk 'den duvel'!
Maar allé, na veel lovende kritieken en succesverhalen gelezen te hebben over het proteïnedieet, besloot ik het te proberen. Neen, ik wilde niet proberen: ik ging ervoor! Wonder boven wonder bleek het makkelijk te zijn. En dat voor iemand die al honger krijgt als ze het woord dieet hoort! Het mooie aan dit dieet is dat je helemaal geen honger moet lijden; je mag de hele dag door bepaalde groenten en soep eten, dus dat is al mooi meegenomen. De proteïnemaaltijden zelf (omeletten, soepjes, pudding, chili, spaghetti bolognaise,...) mag je ook aanvullen met groenten. De eerste dagen voelde ik me walgelijk gezond. Om toch maar geen honger te hebben, at ik elke dag minstens een kilo groenten. Na een paar dagen raak je het gewoon en ga je vanzelf iets minder eten. Het is wat zoeken, sommige produkten zijn lekker, andere zijn echt niet te vreten. Je kan zelfs speciale chips en sojanootjes bestellen... hmmmm, zo had ik toch nog mijn zoute knabbeltje s avonds.
Je ziet en voelt ook snel resultaat; als je het dieet doet zoals het hoort, kan je de eerste week zo'n vier kilo verliezen. Het mooie is dat je huid er niet van gaat hangen; integendeel, mijn huid voelde aan alsof ik elke dag van die gladmakende anti-cellulitiscrème gesmeerd had.
Op een maand tijd ben ik nu zo'n vijf kilo kwijt. Ok, niet zo spectaculair, maar ik moet er wel aan toevoegen dat ik bijna elke avond nog een glaasje (en soms een paar glaasjes) cava gedronken heb, wat in principe niet mag. Bovendien ben ik één weekend gestopt en heb ik alles gegeten waar ik zin in had (frietjes, Griekse mezzé, curryworst,...). Ik ben dus echt wel een tevreden vrouw. Nu nog een weekendje met etentjes proberen door te spartelen en maandag gaan we voor de laatste kilootjes. Als ik terug 60kg weeg, mag ik van mezelf eens goed gaan shoppen. Als dat geen doel is!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

proficiat Ilse !! Knap gedaan.

Mother of a princess zei

Dank je wel, anoniempje! ;)

Anoniem zei

Vijf kilo op een maand. Meer moet dat echt niet zijn of ze blijven er niet af.
Volhouden nu!

Mother of a princess zei

Dank je, Zapnimf! Ik doe mijn best!

Anoniem zei

waauw proficiat zeg !!!

ik heb hier precies lang niet gelezen !!

Greet zei

Proficiat! Super dat je je zo lekker in je vel voelt nu... Eén klein woordje van advise: een collega was op korte tijd 30 kilo afgevallen met dat proteïnedieet en dat was er allemaal sneller weer bij dan af...
Ik ga braafjes wekelijks naar m'n WW bijeenkomst en ben nu aan m'n tweede stabilisatieweek bezig. Wou aan 63 geraken (daar, is 62 bij mij want verschil tussen ochtend en avond en bloot en met kleren...), ben gestrand op 64 (daar). De coach zei na weken vast staan op hetzelfde gewicht dat ik best kon beginnen stabiliseren, dat 63 blijkbaar 'mijn gewicht' was. Heb dat gedaan (met veel tegenzin) en na één week stabilisatie is er toch nog een halve kilo af :-) Bij mij thuis 62,5kg dus. Eén nadeel: mijn blik wordt nog steeds naar m'n minpunten gezogen in de spiegel: m'n buik is niet strak, m'n borsten (wat er van overblijft) zijn niet meer stevig, ik vind m'n armen en benen te dik... Doe daar 'het verdriet' over de grijze haren en rimpels bij en soms denk ik dat ik aan een lichte midlife crisis begonnen ben :-)

Mother of a princess zei

Ach, als je die midlifecrisis ergens in een warm land kan gaan beleven, is dat nog niet zo erg, hé:)
Wat het proteïnedieet betreft: ik heb ook al vaak gehoord dat de mensen zeer snel hun verdwenen kilo's terug krijgen. Ik schommel nu nog steeds tussen 63 en 64kg, dus so far so good. En ik let eigenlijk helemaal niet meer op. Shame on me!
Nu wil ik enkel de moed vinden om nog ooit eens tot 60 te geraken...
En trouwens Greet: iedereen zegt me altijd hoe goed jij er uitziet en wat een knappe (én leuke) madam je bent! En ik ben het er volledig mee eens! Nah!