woensdag 16 juli 2008

Snelweg?

Princess M. en ik zitten in de wagen. De geduldige, maar soms irritante gps-dame vertelt ons hoe we moeten rijden. 'Na 200m, ga de snelweg op.' Princess M. luistert aandachtig. Ik voel al nattigheid en mijn vingers verkrampen rond het stuur.
'Mama, waarom zegt die mevrouw dat wij de snelweg op moeten?'
'Omdat we nu op de snelweg gaan rijden om naar X. te gaan. Kijk, nu rijden we de snelweg op. Dit is dus de snelweg. Hier rijden de auto's snel.' Ok, ik geef toe, dat laatste was er een beetje over.
'Mama? Waren we dan juist op de traagweg aan het rijden?'

Waar blijft ze ze halen, hé?!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi hi, zo een reactie heb ik ook eens gekregen van ons kleinste prutske.

Boke

zapnimf zei

Benieuwd hoe jij een file op de snelweg gaat uitleggen.

Mother of a princess zei

Grappig dat je het zegt, want ik heb die vraag gisteren gekregen en mijn antwoord ('dat is als er veel auto's op de weg zijn zodat je niet meer snel kan rijden') was blijkbaar voldoende, want er kwamen geen verdere vragen. Ofwel is ze er nu nog altijd over aan 't piekeren :)